Skip to main content

Joshja – manipulimi i turmës


Nietzche thotë se, zëri i kopesë do të vazhdojë të jehojë në ty, deri sa të të çojë përskaj humnerës dhe duke shikuar në të, s’të mbetet tjetër, ose të biesh në të, ose të kapesh për një fije kashte. Humnera gllabëron


Nga Naser Saiti


Joshja e turmës bëhet tek të gjitha klasat e shoqërisë, por dallon narrativi i manipulimit. Njëra klasë përbëhet nga individë të një rangu më të lartë, persona këta të cilët kanë një mënyrë jetese dhe një perspektivë të përbashkët për botën. Statusi i tyre në shoqëri është më i lartë, madje në të gjitha sferat e jetës, qoftë ajo ekonomike, politike, madje dhe atë shpirtërore. Nga e gjithë kjo, është e pamundshme te mos parashtrohet pyetja logjike se, si është e mundshme një gjë e tillë! Përgjigjia është mjaft e thjeshtë: meqë këta individë janë të pasur dhe kanë pozita të larta në shoqëri e pushtet, si dhe duke e ditur që egoja dhe pasuria janë si uji i detit (sa më shumë të pish, aq më shumë të merr etja), nga kjo rrjedh edhe mundësia që ata të manipulohen dhe t’ia dorëzojnë shpirtin me lehtësi manipuluesit. Mirëpo, manipulatori, manipulimin kryesor e realizon në sferën e ideve, gjë që ndikon tek të gjitha klasat e shoqërisë njerëzore.

Në anën tjetër të “perdes së hekurt” kemi grupin e të përvuajturve, të dëshpruarve, të përbuzurve dhe atyre që nuk u ka ngelur edhe shumë shpresë. Ky grup i individëve shumë lehtë pranon mesazhe e premtime të zbrazëta të manipuluesit, madje edhe në mënyrë dogmatike, një besim të tepruar e të palëkundshëm. Idetë (madje mund t’i quajmë edhe ligjet) e manipuluesit përcillen tek turma nga individë të caktuar të cilët janë oratorë të mirë, gjë kjo që mund të ndodhë edhe kundër dëshirës së tyre.

Habit fakti se si këta individë janë të aftë të përçojnë deri tek turmat mesazhe e ide të tilla që krijojnë iluzionin se ata janë përgjigje për çdo nevojë e pritshmëri, ashtu që turma i konsideron si shpëtimtarë, hero të kohëve të vështira e lehtësim të agonive të tyre, dhe mu aty ndizet zjarri nga ana e manipuluesit në shpirtin revolucionar të të përvuajturve.

Nga këndvështrimi i manipuluesit, fjalimet e tij nuk janë për t’u kuptuar, por janë per t’u besuar. Kështu, fjalitë e tij janë të stërmbushura me fjalë me kuptim të dytë, me eufemizma e frazeologji, duke krijuar kështu konfuzion tek turma. Ata gjithmonë paraqiten si protagonistët krysor, si persona me shpirta të bardhë, sidomos në rastet kur bëhet fjale për ndonjë çështje madhore dhe me interes jetik për turmën. Ata kanë aftësi të luajnë rolin e humanistit, e turma, në nevojë çdoherë e më të madhe për një shpëtimtar, i gëlltit këto aktrime.

Lenini, që shkruan bukur mirë për manipuluesit, thekson se ata duhet të dijnë mirë dhe t’i njohin rrënjësisht kërkesat dhe nevojat e turmës, si ato për të cilat është e vetëdijshme, njëjtë dhe për ato të pavetëdijshmet, përfitohet entuziasmi i turmës dhe në këtë mënyrë fitohet besimi i pakufishëm i saj.

Nga kjo shohim se nëse turma nuk arsimohet dhe vetëdijësohet, duke njohur vetveten, i tërë ky manipulim do të vazhdojë derisa të mësojmë ta thërrasim aryen dhe të zgjohemi nga gjumi i ndjellë prej manipulantëve.

Nietzche thotë se, zëri i kopesë do të vazhdojë të jehojë në ty, deri sa të të çoj përskaj humnerës dhe duke shikuar në të, s’të mbetet tjetër, ose të biesh në të, ose të kapesh për një fije kashte, sepse, përndryshe, nëse qëndron gjatë aty, humnera të gëlltit.


Comments

Popular posts from this blog

KOHË AMATORIZMI NË LETËRSI

Për HEJZA-n flet Puntorie Muça-Ziba, shkrimtare Puntorie Muça-Ziba u lind në Strugë në vitin 1954. Shkollën fillore e kreu në Veleshtë, të mesmen në Strugë, kurse Akademinë Pedagogjike, dega Gjuhë dhe Letërsi shqipe në Shkup. Deri më tani ka botuar poezi për të rritur: “Rruga e mjellmës”-1987, “Sodisin yjet”-1990, “Kuku”-1977, “Rapsodi udhëtarësh”-1995, “Suita e lënduar”-2002“Suita ime”,“Vega”- 2006, “Koha e qershive”- 2018. Poezi për fëmijë: “Yllkat bisedojnë me meteorë”-1994, “Xixëllonjat luajnë valle natën”-2007, Pjesë dramatike për fëmijë: “Aventurat e princit Ujkan”-1999. Tregime për të rritur: “Shtatë vjet pritje”-1974, “Te logu i cucës”-1998, “Mjedra e egër në malin e thatë”-2003. Pjesë dramatike për të rritur: “Motrat me shirit të kuq”- e inskenuar në Shkup dhe në Teatrin Kombëtar, Tiranë 1993 -1994. “Dorotea” e botuar- 1998, “Udha e ikjes” – fitoi çmimin e tretë në konkursin “Buzuku” e botuar -2007, “Nuk martohem kësaj vere”-1999, “Zonja me celular”, monodramë, e botuar në rev

LETËRSIA ËSHTË MJESHTËRI

Flet për HJEZA-n Adil OLLURI, shkrimtar Adil Olluri (1984) është prozator dhe kritik letrar. Deri më tan ka botuar këto vepra artistike: “Bartësi i shpirtrave të përzënë” (roman),  “Shumë rrugë dhe një rënie” (tregime) dhe “Kthimi i profetit” (tregime), pastaj monografitë studimore nga fusha e letërsisë:  “Fytyra e tiranisë”, “Shkrimtari polimorf” dhe  “Romani postmodern shqiptar” (monografi). Adil Olluri është fitues i shpërblimit letrar ndërkombëtar “Premio Ostana Internazionale”, që jepet nga bashkia e Ostanës në Itali. Tregimet e tij janë të përkthyera në shumë gjuhë, ku vlen të cekët përkthimi në gjuhën italiane dhe botimi i tyre nga botuesi serioz italian “Edizione Ensemble”, me seli në Romë. Tregimi “Kthimi i babait” është përkthyer në njëmbëdhjetë gjuhë të huaja. Punon në Institutin Albanologjik të Prishtinës.   HEJZA: A mjafton fakti se sot, meqë kemi shumë shkrimtarë që “po shkruajnë”, mund të konstatojmë se po bëjmë letërsi? OLLURI: Nuk do ta trajtoja kështu këtë çështje. Më

SASIA KURRSESI NUK ËSHTË CILËSI

Për HEJZA-n flet Andreas Dushi, shkrimtar Andreas Dushi prej disa kohësh është i pranishëm në median e shkruar me artikuj letrarë dhe kulturorë. Ka botuar vëllimin poetik "Krishti vesh me t'kuqe", novelën "Kur vdekja të na bashkojë", romanin "Marrja e gjakut", si dhe shumë tregime e poezi në revista, gazeta dhe antologji të ndryshme HEJZA: A mjafton fakti se sot, meqë kemi shumë shkrimtarë që “po shkruajnë”, mund të konstatojmë se po bëjmë letërsi? DUSHI: Nuk e kuptoj pse shkruajnë është futur brenda thonjëzave. Shkrimi në vetvete është një proces kompleks i cili, sigurisht nuk lidhet veç me shkrimtarët, fjalë që, po të ishte në thonjëza, do ta kuptoja arsyen. Por, përtej këtij sqarimi të nevojshëm në optikën time, besoj se e kam kuptuar çfarë synoni të më pyesni.  Në letërsi, ashtu sikurse kudo përtej leninizmit ku forma dhe përmbajtja duhet ta justifikonin njëri – tjetrin, sasia kurrsesi nuk është cilësi. Prandaj, sikur të synojmë vendosjen e ndonjë